logo facebook

camper logo

PL Logo PBH

Artykuły

Hollental po raz drugi i trzeci

Hollental po raz drugi

7 sierpnia br. odwiedziliśmy ponownie austriacki Hollental, który pokazał nam swoje prawdziwe oblicze, zmuszając do nocnej walki z wiatrem i fruwającym namiotem. Po dniu oczekiwania na poprawę pogody i zmianie planów, zaatakowaliśmy drogę „Des Kessels Neue Kleider” o trudności 7, długości 650 metrów, znajdującą się w masywie Stadlwand.

Paweł znał ją z dwóch wcześniejszych prób, w czasie których raz do odwrotu zmusiły go trzydziestostopniowe upały, a raz zlewa. Tę 18-to wyciągową, sportową drogę, będącą megaklasykiem rejonu i jedną z dłuższych dróg doliny, udało nam się przejść w czasie siedmiu godzin.

Paweł Pater (Wrocław), Arek Tabisz (KW Opole)

I po raz trzeci

W dniach 21 - 23 sierpnia kolejny raz pojawiliśmy się na campie w Kaiserbrunn. Tym razem dolina pokazała nam jeszcze inne oblicze. W nocy po przyjeździe, przywitała nas dla odmiany ulewa i woda w namiocie. Dzień również nie napawał optymizmem, bo z ciemnymi chmurami, wiatrem i deszczem padającym co kilka godzin. Niezrażeni pogodą wystartowaliśmy pod Grossofena z plecakami, raczej z Holental_2_14.jpgobowiązku, niż z nadzieją na wspinanie. Pomiędzy kolejnymi zlewami, wyciąg po wyciągu, przeszliśmy drogę „Reichensteinerweg”. Podczas zjazdów dopadła nas ulewa, a na dodatek zaklinowała nam się lina, co zmieniło nasze plany. Następnego dnia, po kolejnej nocnej ulewie, pojawiliśmy się ponownie pod Grossofenem. Tym razem walczyliśmy z drogą „Weg ohne Zunkunft”, porywami wiatru chcącymi zdmuchnąć nas ze ściany i operacją ściągania zaklinowanej liny. Dopiero trzeci dzień upłynął nam na wspinaniu w super warunkach, słoneczku i lekkim wiaterku na Vordere Klobenwandzie. Dodatkową atrakcją było wspinanie we właściwej dolinie Hollental z widokiem na ogromną ścianę Blechmauera , znajdującą się po przeciwnej stronie doliny niż Vordere Klobenwand.

- „Reichensteinerweg” 7-, 120m, Grossofen, OS,

- „Weg ohne Zuukunft” 7+, 200m, Grossofen, RP,

- „Die Nachste Stufe” 7+/8-, 140m, Verdere Klobenwand, RP,

Tomek Sokół – KW Opole, Arek Tabisz – KW Opole

Berg heil!

W galerii znajduje się kilka zdjęć z wyjazdu - link tutaj